EL ESTE CREDINCIOS SĂ IZBĂVEASCĂ

Cu o anumită ocazie Pavel predica în Efes, un oraș care se închina zeiței Diana. Argintarii din Efes făcuseră averi bune vânzând replici la scară mică a zeiței. Dar când Pavel intră în scenă, el a predicat: „Dumnezeul vostru este fals. Există doar un singur Dumnezeu adevărat. Și Fiul Lui a trăit și a murit pentru ca cei care sunt morți în păcat să trăiască.”
Plini de furie, comercianții de argint și-au dat seama că sursa lor de venit era în pericol. Așadar ei au stârnit gloatele să îl prindă pe Pavel, hotărâți să îl omoare (vezi Faptele Apostolilor 19:24 -31).
Pavel era convins că urma să moară și chiar la un pas de moarte, el a mărturisit, „Nu voim să vă lăsăm în necunoștință despre necazul care ne-a lovit în Asia, de care am fost apăsați peste măsură de mult, mai presus de puterile noastre, așa că nici nu mai trăgeam nădejde de viață”(2 Corinteni 1:8, italicele mele). El a adăugat explicând în acest fel: „Ba încă ne spunea gândul că trebuie să murim, pentru ca să ne punem încrederea nu în noi înşine, ci în Dumnezeu care învie morții. (2 Corinteni 1:9, italicele mele).
Spuneți-mi, ați fost vreodată așa de jos precum Pavel, mult dincolo de puterea voastră? Ați fost vreodată dincolo de orice rămășiță de forță, așa de adânc jos încât nici nu mai trăgeați nădejde de viață? Când Pavel a spus: „Nu mai trăgeam nădejde de viață”, el spunea că se afla în fața unei condamnări la moarte: „Noi aveam condamnarea la moarte în noi înșine.”
Dar Dumnezeu a intervenit și l-a eliberat. După ce a experimentat un miracol, Pavel a scris bisericii din Efes: „Am fost înviat din morți. Domnul m-a scos din mormânt. Am privit iadul în față, dar Dumnezeu m-a înviat!”
Pavel a mărturisit, cu alte cuvinte, „Domnul m-a izbăvit de la o moarte grozavă — El continuă să mă izbăvească — și El va fi credincios să mă izbăvească în viitor.”