CARE ESTE PROBLEMA? - Jim Cymbala

Marea ispită în creștinătatea de astăzi este să facem mesajul nostru atât de acceptabil pentru mulțimi încât pierdem focul din componență. „ Ioan, drept răspuns, a zis tuturor: „Cât despre mine, eu vă botez cu apă; dar vine Acela care este mai puternic decât mine şi Căruia eu nu sunt vrednic să-I dezleg cureaua încălţămintelor. El vă va boteza cu Duhul Sfânt şi cu foc” (Luca 3:16).
Noi desfășurăm servicii de biserică pline de dulcegării și fleacuri. Dar acestea nu vor extinde împărăția și nu îl vor glorifica pe Isus. Oamenii nu pot veni la Dumnezeu fără lucrarea de foc a Duhului Sfânt.
Nu voi uita niciodată o experiență personală cu Dumnezeu ce am avut-o cu ani în urmă când eram la început de lucrare. Mă rugam singur înaintea serviciului de marți seara. La acel moment, biserica era adăpostită într-o clădire mică dărăpănată și am știut că vom avea mai puțin de zece persoane la întâlnirea de rugăciune din acea seară. Mă rugasem ca Dumnezeu să atragă mai mulți oameni la biserică și să crească entuziasmul adunării.
În timp ce mă rugam, Duhul Sfânt a lucrat. El a pătruns până în străfundul  inimii mele și părea să spună: „Marea problemă nu este lipsa oamenilor și imaturitatea spirituală. Tu ești cel care are nevoie de schimbare. Ție îți lipsește compasiunea pentru oameni, și tu nu iubești oameni așa cum vreau Eu să îi iubești. În insecuritatea ta, tu doar încerci să treci repede de încă o întrunire.”
Și să mai vorbești de foc! Mai vorbești despre străpungere! Asta nu a fost deloc ușor să aud. Am sfârșit cu fața la pământ înaintea lui Dumnezeu. Eu venisem să îi cer lui Dumnezeu să mă ajute cu privire la problemele tuturor oamenilor din biserică, și în schimb focul Lui mi-a pătruns problema mea.
Când Duhul lucrează în viețile noastre, El ne ține departe de scuze de suprafață și jocul de-a datul vinei pe altul ce mult ne mai place să-l jucăm. Focul mistuie ceea ce este fals și ne conduce spre adevăr.
Jim Cymbala a fondat Biserica Brooklyn Tabernacle cu mai puțin de douăzeci  de membri într-o clădire mică aflată în ruine dintr-o zonă dificilă a orașului. Născut în Brooklyn, el este prieten de multă vreme atât al lui David cât și al lui Gary Wilkeson.