ATRĂGÂND ATENȚIA UNEI GENERAȚII PIERDUTE

În timpul petrecut cu ucenicii Săi, chiar înainte de crucificare, Isus i-a avertizat: „Pe unii vă vor respinge, unii vor fi puși în închisori, unii dintre voi vor fi uciși. Și toți veți suferi persecuții     (vezi Ioan 16:2). Ce mesaj de trimitere plin de încurajare!
Totuși, în același timp, Isus le-a dat un cuvânt de călăuzire în ce privește modul de a atinge generația lor pierdută după ce El va fi înălțat. Această călăuzire nu are nimic de-a face metode de evanghelizare. Isus deja le spusese ucenicilor că ei urmau să plece în toată lumea predicând evanghelia, și era clar că ei vor avea nevoie de puterea Duhului Sfânt pentru a face acest lucru.
Isus le-a spus clar: „Dacă voi îmi ascultați poruncile toți oamenii vor cunoaște cine sunteți. Și vor ști exact care este poziția voastră. E posibil să vă urască, să vă numească fanatici, să vă dea afară din sinagogile lor, dar vor ști că sunteți ai Mei.”
Iată ce le-a spus Isus ucenicilor Săi: „Vă dau o poruncă nouă: Să vă iubiţi unii pe alţii; cum v-am iubit Eu, aşa să vă iubiţi şi voi unii pe alţii” (Ioan 13:34, italicele mele). Aceasta nu este o opțiune; este porunca lui Isus. Și de aici trebuie să înceapă orice efort evanghelistic.
Vedeți voi, Scriptura ne spune clar că noi trebuie să hrănim pe cei săraci, iar biserica va face aceasta cu credincioșie mereu. Ni se spune să facem multe fapte bune prin care predicăm pe Hristos cu îndrăzneală. Dar pentru a pătrunde „întunericul dens” trebuie să ne prindem strâns de această poruncă nouă din partea lui Isus. Hristos ne arată clar: „Prin aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii pentru alţii” (Ioan 13:35, italicele mele).
Potrivit spuselor lui Isus, numai acest fel de dragoste — o dragoste pentru frații de credință — va atrage atenția unei generații pierdute. Este același fel de dragoste jertfitoare ce se neagă pe sine, pe care Isus ne-o demonstrează fiecăruia dintre noi. Și o asemenea dragoste pentru frații noștri în Hristos nu poate fi împlinită numai în vorbe, ci trebuie pusă în aplicare în fapte.