PREZENȚA LUI DUMNEZEU

Vechiul Testament este plin de relatări ale minunatelor binecuvântări care au venit peste cei care au umblat în prezența lui Dumnezeu
Prezența lui Dumnezeu era atât de evidentă în viața lui Avraam încât chiar și păgânii din jurul lui au recunoscut diferența din viețile lor și a lui: „Abimelec.....a vorbit astfel lui Avraam: „Dumnezeu este cu tine în tot ce faci”(Geneza21:23). Acest rege păgân spunea: „Este ceva diferit în legătură cu tine, Avraam. Dumnezeu este cu tine oriunde mergi.”
Dumnezeu a promis lui Iosua că nici un dușman nu-i va putea sta împotrivă când prezența Lui era cu el: „Nimeni nu va putea să stea împotriva ta cât vei trăi. Eu voi fi cu tine, cum am fost cu Moise; nu te voi lăsa, nici nu te voi părăsi.  Întăreşte-te şi îmbărbătează-te...”(Iosua 1:5-6). Când Duhul lui Dumnezeu este prezent cu noi, putem fi plini de curaj și putere deoarece ne încredem în promisiunile Lui.
Dumnezeu i-a vorbit lui Isaia de o promisiune pe care El o face celor pe care El îi iubește: „Nu te teme, căci Eu te-am răscumpărat, te-am chemat pe nume, ești al Meu. Când vei trece prin ape, Eu voi fi cu tine și râurile nu te vor îneca, când vei umbla prin foc, nu te va arde și flacăra nu te va aprinde. Căci Eu sunt Domnul Dumnezeu tău....și te iubesc....Nu te teme, căci eu sunt cu tine”. (Isaia 43:1-5 italicele mele).
Cu prezența lui Dumnezeu continuă în tine, tu poți merge prin orice foc, și nu doar că vei supraviețui dar vei fi păzit și protejat în mijlocul acestuia.
 Aceste relatări din Vechiul Testament nu sunt doar simple povestiri. Ele sunt menite să ne încurajeze să ne încredem în Dumnezeu că ne va da prezența Sa în propriile noastre vieți.