CALEA DE PREDARE

Dumnezeu începe procesul de predare prin a ne face să cădem de la înălţimea noastră. Aceasta s-a întâmplat, literalmente, cu Pavel. El mergea sigur pe drumul său, îndreptându-se spre Damasc, atunci când o lumină a venit din cer orbindu-l. Pavel a fost doborât la pământ tremurând. Apoi, o voce a răsunat din cer, spunând: „Saule, Saule, pentru ce Mă prigoneşti?” (Fapte 9:4).

 

Pavel ştia că ceva lipseşte în viaţa sa. El avea cunoştinţe despre Dumnezeu, dar fără nici o revelaţie. Acum, pe genunchii săi, el a auzit aceste cuvinte din cer: ”Eu sunt Isus, pe care-L prigoneşti” (9:5). Aceste cuvinte au schimbat viaţa lui Pavel. Scriptura spune: „Tremurând şi plin de frică, [Pavel] el a zis: „Doamne, ce vrei să fac?” (9:6). Convertirea lui Pavel a fost o lucrare dramatică a Duhului Sfânt.

 

Pavel era condus de Duhul Sfânt într-o viaţă predată. El a întrebat: „Doamne, ce vrei ca eu să fac?” şi inima sa striga: „Isus, cum pot să Te slujesc? Cum pot să Te cunosc şi să-Ţi slujesc? Nimic altceva nu mai contează. Tot ce am făcut în firea mea este doar gunoi. Acum Tu eşti totul pentru mine.” 

 

Pavel nu a avut nici o altă ambiţie, nici o altă forţă vie în această viaţă decât aceasta: „...ca să câştig pe Cristos” (Filipeni 3:8). După standardele de azi ale succesului, Pavel a fost un eşec total. El nu a construit nici o clădire. El nu a avut nici o organizaţie. Iar metodele pe care el le-a folosit erau dispreţuite de alţi lideri. De fapt, mesajul pe care l-a predicat Pavel i-a ofensat pe mulţi dintre ascultătorii săi. Uneori el chiar a fost bătut cu pietre pentru predicile sale. Tema sa? Crucea.

 

Atunci când vom sta înaintea lui Dumnezeu la judecată, noi nu vom fi judecaţi pe baza lucrărilor noastre, a realizărilor noastre sau a numărului de convertiţi. Va fi doar o singură măsură a succesului în acea zi. Au fost inimile noastre totalmente predate lui Dumnezeu? Am lăsat noi voinţa şi agenda noastră şi am luat-o pe cea a Lui. Am cedat noi presiunii celor din jur de a urma mulţimea sau am căutat îndrumare numai de la El? Am alergat noi de la seminar la seminar căutând un scop în viaţă sau ne-am găsit împlinirea în El?

 

Am doar o singură ambiţie şi aceasta este de a învăţa mai mult şi mai mult de a spune numai acele lucruri pe care mi le dă Tatăl. Nimic din ceea ce spun sau fac eu nu are valoare. Vreau să fiu în stare să spun: „Ştiu că Tatăl este cu mine, deoarece eu fac numai voia Sa.”