LIMITANDU-L PE SFANTUL LUI ISRAEL

“Au.. intaratat pe Sfantul lui Israel” (Psalm 78:41). Cuvantul folosit aici pentru “intaratat” provine din doua cuvinte de baza, insemnand "suparand la culme pe Dumnezeu prin trasarea unei limite" Pe scurt, limitandu-l pe Dumnezeu, inseamna trasarea unei linii, a unei demarcatii, sau a unui cerc, si aratand, "pana aici este Dumnezeu, si nu merge mai departe." Aceasta descrie gandirea multor credinciosi. Noi am marcat in mintea noastra o limita, un concept foarte ingust cu privire la marimea lui Christos.

Aceasta este tocmai ceea ce facea biserica primara din Ierusalim. Ei L-au limitat pe Christos la un cerc inchis, restrangandu-L la populatia evreiasca. Dar Isus nu poate fi limitat. El evadeaza in mod constant din micile noastre cercuri, intotdeauna ajungand la extreme.

Dati-mi voie sa dau un exemplu. Pana acum de 40 ani, penticostalii pareau sa aiba botezul cu Duhul Sfant limitat la miscarea lor. Multi pentecostali au gandit: "Noi suntem biserica lui Dumnezeu plina de Duhul Sfant!” Predicatori pentecostal au deplans amorteala spirituala in care zaceau principalele denominatiuni: "Ei nu au Evanghelia pe deplin, asa ca noi," ziceau ei.

Deodata, Duhul lui Dumnezeu s-a revarsat prin toate cercurile si limitarile facute de fiecare. Duhul Sfant a venit peste credinciosii din toate denominatiunile. O carte clasica a fost scrisa despre aceasta miscare a Duhului, numita Ei Vorbesc in alte limbi (They Speak With Other Tongues) de John L. Sherrill.

Dumnezeu s-a folosit de asemenea de cartea mea Crucea si Pumnalul (The Cross and the Switchblade) in special in cercurile catolice. Si totusi - precum Petru si biserica primara - a trebuit sa las pe Dumnezeu sa lucreze la inima mea inainte sa pot accepta ce aveam de gand. Eu am crescut ca si penticostal, si pentru prima oara in viata mea am vazut preoti rugandu-se cu lacrimi de credinta, strigand catre Isus.

La putin timp s-au luat de mine predicatori evanghelici, intreband: "Cum ramane cu maryologia catolicilor? Cum poti sa predici unor oameni care cred in asa ceva? ”M-am trezitt ca raspund la fel ca Petru: "Eu nu stiu nimic despre nicio o maryologie (n.tr. parte a teologiei crestine, care se ocupa cu studiul cultului fecioarei Maria, ex la romano-catolici). Tot ce stiu este ca exista oameni flamanzi spiritual in biserica catolica. Si ca exista inchinatori, adoratori adevarati ai lui Isus printre preoti. Dumnezeu umple acesti oameni cu Duhul Sau".

Dumnezeu are oameni ai Sai peste tot, si noi nu suntem chemati sa-i numim nici ordinari nici murdari sau necurati. Ci noi trebuie sa fim atenti ca nu cumva sa prezentam pe Isus ca fiind ceva mic, sa nu-L reducem deci, prin gandirea noastra limitata.