ZIUA DOMNULUI ESTE APROAPE

Paul scria: “Cât priveşte venirea Domnului nostru Isus Christos şi strângerea noastră laolaltă cu El, vă rugăm, fraţilor, să nu vă lăsaţi clătinaţi aşa de repede în mintea voastră, şi să nu vă tulburaţi de vreun duh, nici de vreo vorbă, nici de vreo epistolă, ca venind de la noi, ca şi cum ziua Domnului ar fi şi venit chiar” (2 Tesaloniceni, 2:1-2).


Batjocoritorii ar putea spune: “Vedeti, cineva din Biserica primara a provocat agitatie in randul crestinilor cu mesajul ca Christos avea sa vina”. Iar Pavel le-ar spune: Nu va faceti voi griji, nu va bateti capul cu asta”.


Dar nu asta este ceea ce originalul din greaca ne reveleaza. Radacina cuvantului este “[nu vă clătinaţi, nu va cutremurati, nu va speriati]... ca ziua Domnului a venit (deja)”. Ce i-a deranjat pe Thesaloniceni era faptul ca ei crezusera ca Cristos deja venise si ca au pierdut acea zi. Pavel ii reasigura in versetul urmator: “Nimeni să nu vă amăgească în vreun chip; căci nu va veni înainte ca să fi venit lepădarea de credinţă, şi de a se descoperi omul fărădelegii (Sau: omul păcatului); fiul pierzării, (2 Tesaloniceni 2:3).


Deci, care era invatatura principala a lui Pavel cu privire la intoarcea lui Christos? Gasim aceasta in doua pasaje: “Şi aceasta cu atât mai mult, cu cât ştiţi în ce împrejurări ne aflăm: este ceasul să vă treziţi în sfârşit din somn; căci acum mântuirea este mai aproape de noi decât atunci când am crezut. Noaptea aproape a trecut, se apropie ziua”. (Romani, 13:11-12). “Blândeţea voastră să fie cunoscută de toţi oamenii. Domnul este aproape” (Filipeni, 4:5). Apostolul Pavel ne striga cu glas tare: “Treziti-va! Este trecut deja de miezul noptii! Venirea Domnului se apropie, deci urniti-va, miscati-va! Nu stati in nepasare. Isus vine pentru aceia care iL asteapta”.


Scepticii ar putea intreba: “Bine, dar cum ramane cu propriile cuvinte ale lui Pavel? Ca doar chiar El spunea ca doua lucruri aveau sa se intample inainte de venirea lui Isus. Mai intai, Domnul nu poate veni pana nu se va produce acea mare apostazie (lepadare de credinta). Si in al doilea rand, Anticristul trebuie sa se ridice si sa se autoproclame Dumnezeu. Trebuie sa vedem intai pe Anticrist stand in templu, cerand ca oamenii sa i se inchine, sa-l venereze, inainte de revenirea lui Isus”.


Mai intai, trebui sa fi orb cu buna stiinta ca sa nu vezi o apostazie strigatoare la cer ce cuprinde toata lumea. Necredinta se raspandeste printre natiuni, credinciosii cad pe capete de la credinta. E clar ca a venit acea apostazie la care se refera apostolul Pavel.


Unii ar putea zice: “Pavel spune clar ca Isus nu poate veni pana ce Anticristul e la putere”. Sa avem in vedere ce zice Scriptura: “Cine este mincinosul, dacă nu cel ce tăgăduieşte că Isus este Hristosul? Acela este Anticristul, care tăgăduieşte pe Tatăl şi pe Fiul” (1 Ioan 2:22). In conformitate cu spusele lui Ioan, Anticristul este oricine neaga pe Tatal si pe Fiul. Mai mult, spune el, cresterea numarului de asemenea Anticristi este o dovada ca traim in chiar zilele din urma.


Pe scurt, nimic nu opreste revenirea lui Christos!