RUGACIUNE LA VREMURI DE NECAZ

La vremuri de necaz ca acestea, este biserica neputincioasa de a face ceva? Ar trebui sa stam cu mainile in san si doar sa asteptam venirea lui Christos? Cand toata lumea din jurul nostru tremura, cand pe oameni ii lasa inima din cauza fricii, suntem noi chemati sa luati armele spirituale si sa ne batem cu vrajmasul?


Proorocul Ioel a vazut o zi similara apropiindu-se de Israel, una de “bezna adanca si jale”) . Dupa cum spune Ioel, ziua de bezna care se apropia de Israel ar fi fost una cum nu s-a mai vazut niciodata in istoria lor. Profetul striga: "Vai! ce zi!" Da, ziua Domnului este aproape, vine ca o pustiire de la Cel Atotputernic” (Ioel 1:15).


Care era sfatul lui Ioel catre Israel in acea clipa de bezna? Iata ce cuvant le-a dat: “"Dar chiar acuma, zice Domnul, intoarceti-va la Mine cu toata inima, cu post, cu plinset si bocet!

Sfisiati-va inimile nu hainele, si intoarceti-va la Domnul, Dumnezeul vostru. Caci El este milostiv si plin de indurare, indelung rabdator si bogat in bunatate, si-I pare rau de relele pe care le trimite. Cine stie daca nu Se va intoarce si nu Se va cai? Cine stie daca nu va lasa dupa El o binecuvintare, daruri de mincare si jertfe de bautura pentru Domnul, Dumnezeul vostru?” (Ioel 2: 12).

Citind pasajul acesta, am fost strafulgerat de aceste doua cuvinte: “chiar acuma”. Cand bezna groasa a cazut peste Israel, Dumnezeu a facut apel la poporul Sau: “Chiar acuma, in ceasul razbunarii Mele – cand M-ati scos afara din societatea voastra, cand mila pare imposibila, cand omenirea isi bate joc de avertizarile Mele, cand teama si umbra, jalea, acopera tara – va spun sa va intoarceti la Mine. Sunt incet la manie, si sunt cunoscut ca Cel ce amana judecatile-Mi pentru o vreme, cum am facut pentru Iosia. Poporul Meu se poate ruga si poate face apel la mila Mea. Dar lumea nu se va pocai daca voi ziceti ca nu este mila.”


Vedeti voi mesajul lui Dumnezeu catre noi in toate acestea? Ca popor al Sau, putem starui in rugaciune si El ne va asculta. Putem sa venim la El cu cereri stiind ca El va raspunde rugaciunilor sincere, adevarate, rugaciunilor fierbinti facute de sfintii Sai.