NEPÂNGĂRIŢI ÎN MIJLOCUL DEGRADĂRII

„Daniel s-a hotărât să nu se spurce cu bucatele alese ale împăratului şi cu vinul pe care-l bea împăratul, şi a rugat pe căpetenia famenilor dregători să nu-l silească să se spurce” (Daniel 1:8).

Cuvântul a se spurca de aici sugerează „a se elibera prin respingere.” Cu alte cuvinte, Daniel spunea: „Orice compromitere a standardelor mele îmi va fura libertatea!” Deci, Daniel a decis să mănânce numai boabe şi să bea numai apă timp de zece zile. Atunci când el i-a spus căpeteniei famenilor despre aceasta, prinţul i-a răspuns: „Tu îmi vei costa viaţa! Vei arăta bolnăvicios la sfârşitul celor zece zile. Vei slăbi la faţă, iar împăratul va observa acest lucru cu siguranţă! Ia şi mănâncă măcar puţină carne. Ai nevoie de proteine. Bea puţin vin pentru a-ţi îmbunătăţi sângele. Mănâncă câteva dulciuri pentru ca să ai energie!”

Cred că Daniel şi cei trei băieţi evrei aveau în mintea lor ceva mai mult decât doar a evita ceva necurat din punct de vedere ceremonial. Ei fuseseră luaţi prizonieri împreună cu mii de compatrioţi. Ceea ce ei văzuseră la sosirea în Babilon probabil că i-a şocat grozav. Aceasta era o societate atât de decăzută, imorală şi plină de blesteme, încât sensibilitatea spirituală a acestor patru băieţi a fost asaltată.

Astfel, cei patru au făcut un legământ. Ei şi-au spus unii altora: „Să nu îndrăznim să ne compromitem. Să nu îndrăznim să adoptăm aceste standarde morale. Ne vom separa şi ne vom disciplina în umblarea noastră de credinţă!”

Aceşti patru băieţi nu au predicat altora despre stilul lor de viaţă. Era ceva strict între ei şi Dumnezeu.

Te întreb acum: Atunci când te afli într-o criză strigi tu: „Doamne, unde eşti Tu atunci când am nevoie de Tine? Nu ai promis Tu să mă eliberezi?” Dar dacă Domnul ţi-ar spune: „Unde eşti tu atunci când am nevoie de o voce? Am nevoie de voci în aceste vremuri de imoralitate, de vase curate prin care să pot vorbi. Tu spui că doreşti ca Eu să vin în criza ta, cu toate acestea, rămâi o parte a sistemului decăzut din lume. Spune-mi, eşti tu dedicat scopurilor mele?”