FĂRÂMITURI

Femeia cu fiica muncită de drac a persistat în căutarea lui Isus. În cele din urmă, ucenicii L-au îndemnat pe Stăpânul lor: „Doamne, las-o să plece, debarasează-Te de ea. Ea nu va înceta să ne deranjeze.” Observaţi răspunsul lui Isus la rugămintea femeii: „El nu i-a răspuns nici un cuvânt” (Matei 15:23). Este evident că Cristos a ignorat întreaga situaţie. De ce ar fi făcut El acest lucru? Isus ştia că întâmplarea cu această femeie avea să fie spusă fiecărei generaţii viitoare şi El dorea să reveleze un adevăr tuturor celor care aveau s-o citească. Astfel, El a testat credinţa femeii spunând: „Eu nu sunt trimis decât la oile pierdute ale casei lui Israel” (15:24). Cristos avea în vedere: „Eu am venit pentru mântuirea evreilor. De ce ar trebui Eu să irosesc Evanghelia lor pe Neamuri?”


O astfel de afirmaţie avea să ne facă pe majoritatea din noi să plece, dar femeia nu s-a clintit. Aş vrea să te întreb cât de des cedezi tu să te mai rogi? De câte ori te-ai epuizat şi te-ai gândit: „L-am căutat pe Domnul, m-am rugat şi am cerut. Însă, pur şi simplu, nu primesc nici un rezultat”?


Luaţi în considerare modul în care a răspuns această femeie. Ea nu a răspuns plângându-se sau acuzând, spunând: „De ce mă respingi, Isus?” Nu, Scriptura spune tocmai opusul: „Dar ea a venit şi I s-a închinat, zicând: „Doamne, ajută-mi!” (15:25).


Ceea ce urmează este greu de citit. Încă o dată Isus i-a reproşat femeii. Numai că de această dată răspunsul său a fost şi mai aspru. El i-a spus: „Nu este bine să iei pâinea copiilor, şi s-o arunci la căţei” (15:26). Încă o dată, El a pus-o la încercare.


Acum mama îi răspunde: „Da, Doamne, dar şi căţeii mănâncă fărâmiturile care cad de la masa stăpânilor lor” (15:27). Ce răspuns incredibil. Această femeie hotărâtă nu avea de gând să se lase înduplecată în căutarea sa după Isus. Iar Domnul a lăudat-o pentru acest lucru. Isus i-a spus: „O, femeie, mare este credinţa Ta; facă-ţi-se cum voieşti.” Şi fiica ei s-a tămăduit chiar în ceasul acela” (15:28).


Preaiubiţilor, noi nu trebuie să ne oprim doar la fărâmituri. Nouă ne-au fost promise tot harul şi îndurarea de care avem nevoie pentru crizele noastre. Şi aceasta include fiecare criză care implică familiile noastre, fie că sunt mântuite sau nemântuite. Am fost invitaţi să venim cu îndrăzneală la tronul lui Cristos, cu încredere.