AM SCĂPAT CU VIAŢĂ

Biblia ne spune că Iacov a primit o revelaţie incredibilă printr-o întâlnire faţă în faţă cu Dumnezeu: „Iacov a pus locului aceluia numele Peniel; „căci”, a zis el, „am văzut pe Dumnezeu faţă în faţă, şi totuşi am scăpat cu viaţă” (Geneza 32:30). Care erau circumstanţele în jurul acestei revelaţii? Era locul cel mai de jos şi cel mai înfricoşător din viaţa lui Iacov. În acea vreme Iacov era prins între două forţe puternice: socrul său mâniat, Laban, şi fratele său ostil şi înfuriat, Esau.


Iacov lucrase mai mult de douăzeci de ani pentru Laban, care-l înşelase de fiecare dată. În final, Iacov s-a săturat şi, fără ca să-i spună ceva lui Laban, şi-a luat familia şi a fugit.


Laban l-a urmărit din est cu o armată mică, pregătit de a-l omorî pe Iacov. Cu toate acestea, numai atunci când Dumnezeu l-a avertizat pe Laban într-un vis să nu-i facă nici un rău lui Iacov, acest bărbat şi-a lăsat ginerele să plece. Nici n-a reuşit Laban să iasă din scenă că din vest a apărut Esau. Şi el conducea o armată de vreo 400 de oameni, pregătit de a-şi ucide fratele pentru că acesta îi furase dreptul de întâi născut.


Iacov era pus faţă în faţă cu un dezastru total, fiind convins că era pe cale de a pierde totul. Lucrurile păreau totalmente fără nici o speranţă; totuşi, în acel ceas de întuneric, Iacov a avut o întâlnire cu Dumnezeu aşa cum n-o mai avusese niciodată. El s-a luptat cu un înger despre care se crede ca a fost Însuşi Domnul.


Acum gândiţi-vă şi la Iov. În ceasul cel mai întunecos al lui Iov Dumnezeu a venit la el printr-un vârtej şi Domnul i-a dat acestui om cele mai mari revelaţii despre Sine pe care le-a avut vreodată orice fiinţă umană.


Dumnezeu l-a dus pe Iov sus în cosmos, apoi jos în adâncurile mării. El l-a condus prin tainele creaţiei. Iov a văzut lucruri pe care nici o persoană nu le-a văzut vreodată. Lui i-au fost arătate slava şi maiestatea completă a lui Dumnezeu. Iov a ieşit din acea experienţă lăudându-L pe Dumnezeu şi spunând: „Ştiu că Tu poţi face orice, Doamne. Mă pocăiesc pentru că am pus la îndoială judecata Ta. Văd că totul se află sub controlul Tău şi este condus de harul Tău. Tu ai avut un plan tot timpul, iar acum eu, într-adevăr, Te-am văzut cu proprii mei ochi” (vezi Iov 42:2-5).


Ceva minunat se întâmplă atunci când noi doar avem încredere. O pace vine peste noi şi ne face să spunem: „Nu contează ce va ieşi din această încercare. Dumnezeul meu ţine totul sub control. Nu am de ce să mă tem.”