AJUTORUL VESNIC PREZENT

Dumnezeu ne-a promis “la vremea necazului tau – cand te confrunti cu un rau care pare vesnic prezent, cu o nenorocire care pare ca nu se mai termina, Eu voi fi ajutorul tau vesnic prezent, ajutorul care nu lipseste niciodata in nevoi” (vezi Psalmul 46:1).

Expresia “vesnic prezent” inseamna “vesnic aici, intotdeauna disponibil, cu acces nelimitat”. Pe scurt, prezenta constanta, statornica a Domnului este mereu in noi. Iar daca El este vesnic prezent in noi, atunci El doreste continua conversatie cu noi. El vrea ca noi sa stam de vorba cu El, fie ca suntem la servici, cu familia, cu prietenii, chiar si cu cei nu sunt credinciosi.

Refuz sa accept minciuna pe care satan a varat-o in capul multora din oamenii lui Dumnezeu de astazi: ca Domnul nu mai vorbeste poporului Sau. Vrajmasul vrea ca noi sa credem ca Dumnezeu i-a dat voie lui satan sa creasca in putere si influenta, dar ca El, Dumnezeu, nu i-a echipat, nu i-a dotat pe ai Sai cu o si mai mare autoritate. Nu, niciodata nu voi crede asta! Scriptura ne spune “Atunci se vor teme de Numele Domnului cei de la apus, si de slava Lui cei de la rasaritul soarelui; cand va navali vrajmasul ca un râu, Duhul Domnului il va pune pe fuga (Isaia, 59:19).

Acest verset din Isaia se refera de fapt la Cel ce purta steagul si alerga calare inaintea armatei Israelului. Domnul intotdeauna a condus oamenii Sai in batalie sub insusi steagul Sau atotputernic de biruinta. Tot astfel si astazi Dumnezeu are o falnica ostire cereasca ce calareste sub stindardul Sau, gata sa execute planurile Sale de batalie, gata sa lupte pentru noi.

V-ati putea intreba: “Deci cum ne trimite ajutor Dumnezeu in necazul nostru?” Ajutorul Sau vine prin darul Duhului Sfant, care locuieste in noi si face voia Tatalui in vietile noastre. Pavel ne tot spune iarasi si iarasi ca trupul nostru este templul Duhului Sfant. Noi suntem locul unde Domnul salasluieste pe acest pamant.

Sigur ca repetam acest lucru adesea, in lauda si inchinare, si prin marturia noastra. Si totusi, multi dintre noi tot nu iau acest lucru in serios. Pur si simplu nu intelegem puterea care rezida, care sta in acest adevar. Daca am fi inteles-o cu adevarat si ne-am fi increzut in ea, nu ne-ar mai fi niciodata teama, nici n-am mai fi descurajati.

Cu siguranta inca nu stapanesc aceasta lectie pe deplin. Chiar si dupa toti anii acestia in lucrare, tot sunt tentat sa gandesc ca trebuie sa “lucrez un pic la emotiile mele”, sa ma inflacarez spre a auzi glasul lui Dumnezeu. Nu, zice Domnul, “nu trebuie sa petreci ore intregi asteptand sa iei legatura cu mine. Eu locuiesc in tine. Sunt acolo prezent pentru tine, zi si noapte”.

Ascultati marturia lui David: “Eu binecuvantez pe Domnul, care ma sfatuieste, caci pana si noaptea imi da indemnuri inima. Am necurmat pe Domnul inaintea ochilor mei: cand este El la dreapta mea, nu ma clatin” (Psalmul 16:7-8). David declara: “Dumnezeu este vesnic prezent inaintea mea. Si sunt hotarat sa-L pastrez in gandurile mele. El ma ghideaza cu credinciosie zi si noapte. Asa ca niciodata nu trebuie sa fiu confuz, sa nu stiu ce sa fac”.