IZVORUL NESECAT DE BUCURIE

Cred că acea bucurie profundă și durabilă lipsește în mare măsură din multe biserici de astăzi. Am auzit creștini spunând, „Ne-am rugat să vină trezirea în biserica noastră.” Totuși trezirea nu se poate întâmpla numai prin rugăciune. Nu poate exista o așa trezire decât dacă poporul înfometează cu perseverență după Cuvântul lui Dumnezeu. Și ei trebuie să-și încredințeze complet viețile pentru a fi sub guvernarea Scripturii. Nu putem obține bucuria cerului până Cuvântul pur nu ne-a cercetat pentru cochetările noastre cu păcatul.
Când David a fost neascultător a pierdut bucuria Domnului. Acea bucurie putea fi restaurată numai prin pocăință adevărate. David știa aceasta și s-a rugat, „Spală-mă cu desăvârșire de nelegiuirea mea, curăță-mă de păcatul meu! Căci îmi cunosc bine fărădelegile și păcatul meu stă necurmat înaintea mea.....Curățește-mă” (Psalmul 51:2-3, 7). David de asemenea  s-a rugat să recâștige ce a pierdut: „Dă-mi iarăși bucuria mântuirii Tale” (Psalmul 51:12).
Ezra a spus, în esență, poporului ce reconstruia Ierusalimul, „Ați înfometat după Cuvântul lui Dumnezeu și i-ați permis să lucreze în inimile voastre. V-ați pocăit și v-ați plâns păcatul, și asta este plăcut înaintea lui Dumnezeu. Dar acum este timpul să vă bucurați! Luați-vă batistele și ștergeți-vă lacrimile. Este un timp pentru bucurie!”
Gloria Domnului s-a coborât peste Israel, și poporul a petrecut următoarele șapte zile bucurându-se: „Și tot poporul s-a dus să mănânce și să bea....și s-au veselit mult. Căci înțeleseseră cuvintele care li se tâlcuiseră.” (Neemia 8:12).
Cuvântul evreiesc pentru ”veselie” înseamnă „bucurie, fericire”. Acesta nu este numai un sentiment de bine, ci o adâncă exuberanță interioară. Toți din jur au înțeles cu claritate că acest izvor nesecat de bucurie a venit din ceruri.
Când Cuvântul Domnului este onorat, rezultatul este o coborâre veritabilă de „bucurie din Isus”.