URÂND RELIGIA - Gary Wilkerson

Pentru că doresc ca toate popoarele lumii să cunoască realitatea lui Isus petrec mult timp călătorind în jurul lumii în misiune. Și când mă întorc acasă mă rog ca fiecare creștin să îl cunoască pe Isus!
Sper că ai prins înțelesul glumei ― dar trebuie să știi că glumesc numai pe jumătate. Viețile noastre ca urmași ai lui Hristos nu sunt legate de o religie identificabilă, ci sunt legate de o Persoană care se poate cunoaște, Isus. Este o diferență uriașă.
Biblia ne spune că există trei lucruri care se luptă împotriva noastră în umblarea noastră cu Hristos: lumea, fire noastră pământească și diavolul (vezi Efeseni 6:12). Am stat și m-am întrebat: „De ce nu e inclusă în această listă și religia de vreme ce lucrează împotriva relației noastre cu Isus?” Apoi mi-am dat seama că religia se află în toate cele trei!
Când folosesc cuvântul „religie”, mă refer la religiozitate. Este ideea că punem religia ― credințele teologice și practicile noastre ― în centrul vieților noastre în locul Dumnezeului iubitor. Noi în Isus trăim, respirăm și în El avem ființa noastră, nu într-un sistem de credințe sau fapte.
Când privești la ea din acest punct de vedere, religia devine o expresie a firii noastre, însemnând natura noastră păcătoasă. Carnea noastră folosește religia ca pe o fațadă pentru a se împotrivi pocăinței și pentru a ne face să ne simțim bine cu privire la noi înșine. Unchiul meu Don Wilkerson numește aceasta „alunecare-înainte”. Căderea în păcat ― alunecarea înapoi în păcat [de la cuvântul englezesc backsliding- n.tr.] este atunci când oamenii se despart de Hristos întorcându-se în păcate grosolane. Alunecarea înainte este căderea ce are loc în cealaltă direcție, întoarcerea spre religie și departe de Isus.
Să fim cinstiți, a fi religios poate fi mai confortabil decât a fi plin de dragostea lui Isus, doar pentru faptul că a fi condus de dragostea Lui ne poate face să părem un pic nebuni în ochii lumii.
Te rog să nu mă înțelegi greșit când spun că urăsc religia. Ceea ce vreau să spun este că noi trebuie să urâm acele lucruri care conduc la moarte spirituală decât la adevărata viață în Hristos. A urî religia nu înseamnă a-ți iubi firea pământească; înseamnă a iubi pe Isus mai mult.