DAR AM PĂZIT CREDINȚA

Pavel și-a păstrat credința în vremuri bune și rele.
În ultimele sale zile, Pavel a putut să se laude cu faptul: „ M-am luptat lupta cea bună, mi-am isprăvit alergarea, am păzit credința” (2 Timotei 4:7). Luați în considerare mărturia lui Pavel la acel moment. El putea să spună: „Satan a trimis mesageri să se lupte cu mine în Ierusalim, Damasc, Asia, Efes, Antiohia și Corint. Dar eu am păzit credința.”
„A încercat să mă scufunde în Mediterana răvășită de furtună. De trei ori am naufragiat, plutind în derivă în larg o zi și o noapte. Dar am păzit credința.”
„De cinci ori am căpătat de la iudei patruzeci de lovituri fără una, am fost aruncat în temniță, de trei ori bătut cu nuiele, am fost împroșcat cu pietre și lăsat să mor. Dar am păzit credința.”
„Am avut de înfruntat primejdii în cetăți, din partea celor din neamul meu și în pustie și pe mare. În primejdii din partea tâlharilor, în primejdii între frații mincinoși. Dar am păzit credința.”
„Am fost de multe ori în situații de extremă oboseală și durere în trup, îndurând nopți nedormite. Am fost flămând și însetat, mi-a fost frig, am dus lipsa de îmbrăcăminte, împovărat cu griji de tot felul. Totuși am păzit credința.”
„Am fost tulburat din toate părțile, dezorientat, persecutat în suferință, dar nu am fost descurajat. Niciodată nu am fost zdruncinat în credința mea. Prin toate acestea, încrederea mea în Domnul nu a fost niciodată distrusă.” (vezi 2 Corinteni 11:23-28)
Preaiubiților, nu credeți minciunile diavolului când treceți prin încercări, necazuri sau disciplinări. Nu permiteți nici unei rădăcini de amărăciune să intre în inima voastră și să înceapă a nutri mânie față de Dumnezeu: „De ce a permis Domnul asta? Am încercat din răsputeri să Îi fiu pe plac, încrezându-mă în El atât de mult. De ce m-a dezamăgit?” Dumnezeu ne-a avertizat cu privire la aceste vremuri: „Nu permiteți ca aceasta să se întâmple. În schimb, aveți mare grijă, fiți cu râvnă, ținându-vă tare de încrederea voastră. Va avea o mare răsplătire.” (Evrei 10:35-36, parafrazarea mea).
Amintiți-vă, mai degrabă, că El ne-a spus: „Cheamă-Mă în ziua necazului și Eu te voi izbăvi, iar tu Mă vei proslăvi!” (Psalmul 50:15). Fie ca voi să rămâneți credincioși Lui în timpul încercării voastre. Aruncați asupra Lui îngrijorările voastre totdeauna!