AM ÎNVĂȚAT SECRETUL - Gary Wilkerson

„Știu ce înseamnă să fii sărac şi ştiu ce înseamnă să ai din belşug. Am învăţat secretul de a fi mulțumit în orice situație...” (Filipeni 4:12, NTLR).
Sfânta Scriptură ne descoperă secretul de a învăța cum să trăim când viața este mai puțin decât vrem noi să fie; când nu avem resursele pe care am crezut că ar trebui să le avem; când visele noastre nu au devenit realitate. Pavel zicea: „Eu nu doar că știu că pot să îndur toate lucrurile, ci eu am un secret și acest secret este că pot trăi din plin în vremuri de belșug la fel ca în vremuri de foame.”
Câți dintre voi știți că uneori avem nevoie să învățăm secretul abundenței mai mult decât secretul foamei? Când trăiești în belșug este foarte ușor să pierzi din vedere nevoia ta de Dumnezeu. Dacă trăiești de la salariu la salariu devii foarte dependent de Duhul Sfânt. Te rogi cu adevărat. 
De multe ori credem că partea cea grea pentru Pavel era să învețe cum să trăiască în nevoie. Nu, eu cred că partea grea pentru Pavel era să învețe cum să trăiască atunci când avea totul din abundență și cred că același lucru poate fi adevărat și pentru noi. Dar avem această promisiune prețioasă care întrece toată înțelegerea noastră; promisiunea că noi putem face toate lucrurile prin Hristos și fiecare nevoie poate fi împlinită. Această promisiune este adăugată în versetul 19, unde citim: „Și Dumnezeul meu să îngrijească de toate trebuințele voastre după bogăția Sa, în slavă...” (Filipeni 4:19).
Iarăși, aceasta avea loc în contextul în care spunea: „Învăț cum să fiu sărac. Învăț cum să trăiesc fără nimic și chiar în mijlocul acestor lucruri, știu că Dumnezeu va împlini fiecare nevoie.” Nu spune voință. Nu spune ambiție. Nici măcar nu spune dorință. Spune, „Dumnezeu va suplini fiecare nevoie.”