FII GATA
In Matei 24 Isus foloseste o pilda (parabola) spre a ne invata cum sa fim gata pentru venirea Lui:: ”De aceea, şi voi fiţi gata; căci Fiul omului va veni în ceasul în care nu vă gândiţi. Care este deci robul credincios şi înţelept, pe care l-a pus stăpânul său peste ceata slugilor sale, ca să le dea hrana la vremea hotărâtă? Ferice de robul acela, pe care stăpânul său, la venirea lui, îl va găsi făcând aşa! Adevărat vă spun că îl va pune peste toate averile sale.
Dar dacă este un rob rău, care zice în inima lui: “Stăpânul meu zăboveşte să vină!' Dacă va începe să bată pe tovarăşii lui de slujbă, şi să mănânce şi să bea cu beţivii, stăpânul robului aceluia va veni în ziua în care el nu se aşteaptă, şi în ceasul pe care nu-l ştie, îl va tăia în două, şi soarta lui va fi soarta făţarnicilor; acolo va fi plânsul şi scrâşnirea dinţilor” (Matei, 24:44-51).
Sa luam aminte ca Isus vorbeste de robii de aici, adica de credinciosi. Unul din robi este numit credincios, iar celalalt, rau. Ce anume il face pe cel din urma rau in ochii lui Dumnezeu? Dupa cum spune Isus, este ceva ce el “isi va zice in inima lui” (24:48). Robul acesta nu rosteste cu voce tare asemenea gand si nu il predica. Dar il gandeste. Si-a vandut inima unei minciuni de la cel rau, demonica, “Domnul zaboveste sa vina”. Observati ca nu spune “Domnul nu vine” ci “zaboveste sa vina”. Cu alte cuvinte, “Lasa ca Isus nu va veni asa deodata, sau pe neasteptate. Nu se va intoarce in generatia mea”.
“Robul rau” este clar un tip de credincios, poate chiar unul din lucrarea Domnului. I s-a poruncit sa “vegheze” si sa “fie gata”, “căci Fiul omului va veni în ceasul în care nu vă gândiţi” (Matei 24:44). Si totusi acest om isi linisteste constiinta acceptand minciuna lui satan.
Isus ne arata roada unei astfel de gandiri. Daca un rob este convins ca Domnul zaboveste sa vina, atunci nu vede de ce ar trai o viata dreapta. Nu se vede obligat sa faca pace cu tovarasii lui de slujba. Nu vede nevoia de a pastra unitatea in casa sa, la servici, in biserica. Poate sa-si bata tovarasii de slujba, sa-i acuze, sa le poarte pica, sa le strice reputatia. Cum spune Petru, robul acesta e condus de poftele lui. Vrea sa traiasca in doua lumi, sa se dedea la o traire rea, crezand in acelasi timp ca e ferit de judecata cea dreapta.
Dar dacă este un rob rău, care zice în inima lui: “Stăpânul meu zăboveşte să vină!' Dacă va începe să bată pe tovarăşii lui de slujbă, şi să mănânce şi să bea cu beţivii, stăpânul robului aceluia va veni în ziua în care el nu se aşteaptă, şi în ceasul pe care nu-l ştie, îl va tăia în două, şi soarta lui va fi soarta făţarnicilor; acolo va fi plânsul şi scrâşnirea dinţilor” (Matei, 24:44-51).
Sa luam aminte ca Isus vorbeste de robii de aici, adica de credinciosi. Unul din robi este numit credincios, iar celalalt, rau. Ce anume il face pe cel din urma rau in ochii lui Dumnezeu? Dupa cum spune Isus, este ceva ce el “isi va zice in inima lui” (24:48). Robul acesta nu rosteste cu voce tare asemenea gand si nu il predica. Dar il gandeste. Si-a vandut inima unei minciuni de la cel rau, demonica, “Domnul zaboveste sa vina”. Observati ca nu spune “Domnul nu vine” ci “zaboveste sa vina”. Cu alte cuvinte, “Lasa ca Isus nu va veni asa deodata, sau pe neasteptate. Nu se va intoarce in generatia mea”.
“Robul rau” este clar un tip de credincios, poate chiar unul din lucrarea Domnului. I s-a poruncit sa “vegheze” si sa “fie gata”, “căci Fiul omului va veni în ceasul în care nu vă gândiţi” (Matei 24:44). Si totusi acest om isi linisteste constiinta acceptand minciuna lui satan.
Isus ne arata roada unei astfel de gandiri. Daca un rob este convins ca Domnul zaboveste sa vina, atunci nu vede de ce ar trai o viata dreapta. Nu se vede obligat sa faca pace cu tovarasii lui de slujba. Nu vede nevoia de a pastra unitatea in casa sa, la servici, in biserica. Poate sa-si bata tovarasii de slujba, sa-i acuze, sa le poarte pica, sa le strice reputatia. Cum spune Petru, robul acesta e condus de poftele lui. Vrea sa traiasca in doua lumi, sa se dedea la o traire rea, crezand in acelasi timp ca e ferit de judecata cea dreapta.